SUA integrează ChatGPT în Educație, România are cele mai slabe competențe digitale din UE. Adrian Sârbu: „A.I. e în competiție cu copilul tău. Programa școlară e făcută pentru impostorii doctori, nu pentru elev”

  • Universitatea de Stat din Arizona introduce ChatGPT în curricula obligatorie.
  • ChatGPT Edu este un instrument lansat de OpenAI special pentru realizarea lucrărilor academice în școli și universități.
  • În România, 73% dintre profesori nu au competențe digitale de bază.
  • Klaus Iohannis vrea ca, abia în 2030, profesorii să poată preda cu ajutorul instrumentelor digitale.
  • Adrian Sârbu: Programa școlară este făcută pentru profesori și pentru impostorii doctori din sistem, nicidecum pentru elev.
  • Adrian Sârbu: În lumea de azi și mai ales de mâine, omul nu poate fi decât deștept pentru a supraviețui.
  • Adrian Sârbu: Dă-i copilului tău drepturile și resursele pentru a ieși din copilărie și școală un om pregătit pentru viață.

Universitatea de Stat din Arizona aduce Inteligența Artificială în viețile studenților. Peste 200 de proiecte de cercetare derulate de studenți ai universității americane vor beneficia de ajutorul ChatGPT Edu, un nou instrument lansat de OpenAI special pentru realizarea lucrărilor academice. Președintele Michael M. Crow motivează decizia prin dorința de a îmbunătăți creativitatea studenților și de a-i apropia pe aceștia în mod responsabil de tehnologia modernă.

La polul opus, în școlile din România, ministrul Ligia Deca are alte preocupări. Episodul „camera de detenție” este dovada clară că inițiative precum cea a Universității din Arizona sunt departe de interesele politicienilor români. Unul dintre obiectivele proiectului „România Educată” al președintelui Klaus Iohannis este ca, până în 2030, toți profesorii să aibă competențe digitale de bază.

Toate acestea în contextul în care, potrivit Eurostat, elevii români au cele mai slabe competențe digitale din toate statele membre ale Uniunii Europene, iar 73% dintre profesorii români nu reușesc să integreze tehnologia în programa pe care le-o predau elevilor. Mai mult decât atât, în 2021, la un an după ce pandemia COVID-19 a mutat învățământul din România, pentru prima dată, în mediul online, 62% dintre profesorii implicați într-un studiu au declarat că procesul de predare s-a înrăutățit din cauza digitalizării.

Dacă, la nivelul clasei politice, nu există nicio inițiativă care să aducă tehnicile moderne de predare în școlile din România, ce soluție ne mai rămâne? Un sondaj Mediafax – ZF – Aleph News, realizat în luna aprilie și dezbătut în cadrul emisiunii ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC, arată că 72% dintre respondenți își doresc ca sistemul de educație învechit să fie scos de sub controlul partidelor și să fie înlocuit cu un sistem de învățare administrat privat, concurențial și sincronizat cu evoluția tehnologiei, care, cel mai important, să pună elevul în centrul său.  

În școală, copiii trebuie învățați să gândească. După care, învățând să gândească, învață să descopere. Și așa ajung la geografie și la istorie fără să fie forțați de un profesor scârbit de inutilitatea propriei prestații și a programei dictate de tovarășa nimeni de la minister. O programă făcută pentru profesori și pentru impostorii doctori din sistem, nicidecum pentru elev. Inteligența Artificială, supraomul virtual, e în competiție cu copilul tău. În lumea de azi și mai ales de mâine, omul nu poate fi decât deștept pentru a supraviețui. Pentru copilul tău va fi loc doar între cei învățați. Dă-i drepturi și resurse pentru a ieși din copilărie și școală un om pregătit pentru viață. Fii mentorul lui”, a afirmat Adrian Sârbu în episodul 10 din primul sezon al emisiunii ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC, pe care îl poți revedea AICI.