Grindeanu promite deschiderea autostrăzii Suceava în doi ani, Ciolacu vede deja dublarea PIB-ului în regiunea Moldovei. Adrian Sârbu: „Trebuie să luăm execuția drumurilor din România din mâna politrucilor și a impostorilor”  

  • Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că, până la sfârșitul lui 2025, autostrada Moldovei va ajunge până la Pașcani   
  • Grindeanu promite și că, până în 2026, A7 se poate extinde până la Suceava
  • Premierul Marcel Ciolacu spune că extinderea autostrăzii va dubla veniturile în toată regiunea Moldovei, la fel cum s-a întâmplat în județul Constanța după finalizarea A2
  • Adrian Sârbu: Acești vreo 30 de miniștri ai Transporturilor au participat la tăierea panglicilor a nici măcar o mie de kilometri de autostradă. Aici suntem, a durat 35 de ani
  • Adrian Sârbu: Trăiesc cu speranța că vom vedea cum luarea deciziei de execuție a autostrăzilor din mâna politicienilor, a politrucilor și a impostorilor nu este o utopie

Liderul PSD, Marcel Ciolacu, alături de prim-vicepreședintele Sorin Grindeanu s-au întrecut în promisiuni în timpul vizitei pe care au făcut-o astăzi la o fabrică din județul Suceava. Ministrul Transporturilor a anunțat că, până la finalul lui 2025, autostrada Moldovei va ajunge până la Pașcani și că, „în doi ani, cu ritmul de lucru de până acum”, aceasta s-ar putea extinde până la Suceava.   

Ciolacu a dublat promisiunile ministrului și a precizat că prevede o dublare a veniturilor în toată regiunea Moldovei după finalizarea autostrăzii până la Siret. Premierul a făcut referire la creșterea economică înregistrată la nivelul județului Constanța după finalizarea autostradei A2, până la București.

Eu sunt ferm convins că și în Moldova se va întâmpla același lucru care s-a întâmplat cu județul Constanța. După ce s-a finalizat autostrada între București și Constanța automat PIB-ul, veniturile județene s-au dublat în următorul an. Același fenomen va fi și în toată regiunea istorică Moldova”, afirmă Marcel Ciolacu.

În pragul alegerilor prezidențiale și parlamentare, promisiunile pentru dezvoltarea infrastructurii din România sunt o pistă electorală puternică pentru partidele aflate la guvernare. Totuși, țintele atinse sunt departe de obiectivele anunțate de politicieni. Doar 988 de kilometri de autostradă au fost construiți după 1990, iar aceștia reprezintă, de fapt, o sumă de încercări repetate eșuate ale partidelor aflate la putere de a-și respecta promisiunile de campanie.   

Un sondaj Mediafax – ZF- Aleph News, realizat în luna iulie și dezbătut în cadrul emisiunii ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC, arată că 72% dintre respondenți sunt de acord cu înființarea unui fond de investiții în infrastructură, alimentat din impozitul pe venit, aproximativ 40 de miliarde de lei/an, care să încorporeze bugetul CNAIR și fondurile europene, astfel încât fiecare contributor să devină acționar și să voteze administratorii și managerii fondului. 

Avem o rețea de peste 900 de kilometri de autostrăzi. Nu e o rețea, sunt niște liniuțe întrerupte. Acești vreo 30 de miniștri ai Transporturilor au participat la tăierea panglicilor a nici măcar o mie de kilometri. Aici suntem, a durat 35 de ani. Trăiesc cu speranța că vom vedea cum luarea deciziei de execuție a autostrăzilor din mâna politicienilor, a politrucilor și a impostorilor nu este o utopie”, a afirmat Adrian Sârbu în episodul 21 din primul sezon al emisiunii ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC, pe care îl poți revedea AICI.